maandag 16 maart 2015

Kringloopliefde: dé perfecte pan & een vissenkom

Eigenlijk is de term kringloopliefde hier niet helemaal terecht. Deze schatjes vond ik namelijk op een rommelmarkt. Maar eigenlijk zijn rommelmarkten voor mij hetzelfde als een grote kringloopwinkel. Misschien vind ik ze zelfs nog wel leuker. Gisteren bezocht ik weer een hele leuke rommelmarkt, en natuurlijk kon ik ook nu niet naar huis zonder een paar mooie aankoopjes:


Het eerste wat ik kocht was deze super mooi pan. Ik ben al heel lang op zoek naar zo'n pan, maar ik kringloopwinkels vond ik nooit de perfecte. Te oud, te vies, te duur, te lelijk.... Tot ik gisteren deze pan zag. Hij is volgens mij nog nooit gebruikt want hij is nog helemaal gaaf. En hij is babyblauw!!! Het kanten kleedje dat onder de pan ligt heb ik ook gisteren gekocht. Ik ben van mening dat je nooit genoeg kant kunt hebben. Ik denk dat ik van dit kleedje een rokje ga maken.

Na de pan vond ik nog iets anders waar ik al lang naar op zoek was, een vissenkom. Ik zat er al een tijdje aan te denken om een vis te nemen. Gewoon een kleine schattige goudvis. Dus ging ik op zoek naar de perfecte vissenkom. Die moest natuurlijk mooi zijn, maar vooral ook groot genoeg, anders vind ik het zielig. Deze voldeed aan al mijn wensen:


Het lijkt een ronde vissenkom, maar eigenlijk is het meer een cilindervorm. En als je heel goed kijkt zie je de bewoner op deze foto ook al. Maar voor degenen die hun bril niet op hebben -- zoals ik op dit moment -- hier wat meer ingezoomd:


Net als zijn (haar?) baasje is de vis een beetje camera schuw. De hele dag zwemt hij al lekker rond in de kom, maar als ik mijn camera tevoorschijn haal verstopt hij zich achter de plant. 

Het enige probleem is dat 'de vis' nog geen naam heeft en ik geen idee heb hoe ik hem (haar?) moet noemen. Tips zijn zeer welkom!

Zo dat was de thriftshop-happiness voor deze week. 

Liefs,

Hanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten