woensdag 25 maart 2015

Nieuw projectje

Breien doe ik al heel lang, maar in al die jaren ben ik eigenlijk nog nooit verder gekomen dan mutsen en sjaals. Dat leidde dan ook tot een stapel mutsen, de meeste ook nog eens gebreid volgens hetzelfde patroon, en een berg sjaals. En het ergste van al is dat ik ze eigenlijk nooit draag. Dus toen ik vorige week mijn breinaalden weer uit de kast wilde halen verbood ik mezelf nog een sjaal of muts te breien. Het was tijd voor iets nieuws. Ik besloot een wat gewaagder project aan te gaan. Tadaaa...


Oke, niet echt duidelijk wat het moet voorstellen... Het wordt een vestje (als alles goed gaat). Het patroon vond ik hier op Ravelry (voor degenen die dit niet kennen, het is een site vol met gratis (en niet gratis) brei en haakpatronen). Voor een sjaal-en-mutsen-breister zoals ik is het patroon goed te volgen. Ik ben inmiddels al een heel eind, en tegen alle verwachting in gaat het nog steeds goed. Oke er was wat frustratie toen ik een steek liet vallen en oma hem wilde ophalen. Heel lief bedoeld natuurlijk, maar oma breit al jaren niet meer en ik zag al voor me hoe ook alle andere steken van de naalden zouden glijden. Daarnaast heb ik op magische wijze meer steken op mijn naalden staan dan eigenlijk de bedoeling is volgens het patroon, maar we mogen niet klagen, het ziet er redelijk uit voor een eerste 'gewaagd' breiproject.


Trouwens, hoe gaaf is die kleurencombinatie van het okergele garen in de babyblauwe pan! Ik vrees dat ik mijn vestje nooit af kan maken omdat de pan met wolletjes zo leuk staat op de vensterbank. Maar mocht ik het toch over mijn hart verkrijgen om dit project tot een goed einde te brengen, dan houden jullie de foto's van me te goed. 

Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten