dinsdag 7 april 2015

Recept: After Easter Chocolate Chip Cookies

Zo Pasen zit er weer op. Ben ik de enige die geen paasei meer kan zien of denken jullie er ook zo over? Maar ja wat doe je dan met die mandjes vol chocolade paaseieren? Warme chocomel maken? Chocolade fondue? Of... Chocolate Chip Cookies! Ik koos voor de laatste optie. Ik had alleen nog geen recept. Geen probleem, want op Pinterest staan honderden recepten voor Chocolate Chip Cookies. Wat wel een problemen opleverde was dat elk recepten claimde het beste Chocolate Chip Cookie recept ever te zijn. De enige oplossing voor een dergelijk probleem is 'trial and error'. Gewoon vooraan beginnen, bakken en proefondervindelijk ontdekken welk recept het beste is. Wat vervelend dat dat betekent dat je de komende weken nog Chocolate Chip Cookies eet.

Ik dacht laat ik beginnen met een Nederlands recept, wel zo handig. Ik vond dit recept met de titel: De allerlekkerste chocolate chip koekjes óóit (geloof ons!). Nu ben ik niet zo gelovig aangelegd, dus ik wilde de koekjes eerst bakken en proeven voordat ik mijn conclusies trek.

Hier wat foto's van hoe dat verliep:

Dit is hoe de keuken er tijdens het bakproces uitzag:


En inderdaad de chocolade ontbreekt nog. Maar daar had ik natuurlijk die berg paaseitjes nog voor:


Tadaaa! Ze zijn gelukt. Wel stukken groter dan ik had verwacht, maar ik denk niet dat iemand daar een probleem van zal maken. 


Het recept had gelijk, dit zijn inderdaad de lekkerste Chocolate Chip Cookies ooit! Ze zijn gemaakt met beurre noisette en dat proef je. Zoo lekker. Maar dit keer eet ik ze niet allemaal op. Een vriendin van me is vandaag jarig en zij is verslaafd aan Chocolate Chip Cookies. Daarom heb ik een stapel Cookies leuk ingepakt, want een cadeautje is pas een cadeautje met een strikje eromheen. 

Dus heb je nog paaseieren over en houd je van Chocolate Chip Cookies, dan moet je dit recept echt uitproberen. Volgens het recept zijn het de beste ooit en dat kan ik beamen! Een nadeeltje, er zit een hoop roomboter in, dus dat worden wat extra minuutjes hardlopen zo. 

Liefs,

Hanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten