vrijdag 3 oktober 2014

Recept: super simpele, snelle pasta

Soms heb je even niet veel tijd of ben je gewoon te lui om te koken, maar heb je wel zin in lekker eten. Gisteren was voor mij weer zo'n dag. Maar gelukkig lag de koelkast vol en had ik genoeg keuze. Zonder al te veel na te denken heb ik vanalles door elkaar gegooid, en het was verrassend lekker! En niet te vergeten snel klaar!



Hier is het recept:

Wat heb je nodig? (voor 1 persoon)

- Pasta (tja hoeveel? Altijd lastig. Als ik gewoon op mijn gevoel af ga kook ik meteen pasta voor drie personen, maar gelukkig kwam de AH mij te hulp. Een tijdje geleden hadden ze bij de AH een eetmaatje. Een soort maatbekertje waarin je allerlei soorten pasta kunt afmeten.)
- Half bakje cherrytomaatjes
- Halve courgette
- Een paar zongedroogde tomaatjes
- Een kwart pak diepvries ewrtjes
- Handje rucola
- Parmezaanse kaas

Hoe maak je het?

Stap 1: Snijd de courgette in blokjes, de zongedroogde tomaatjes in reepjes en de tomaatjes in vieren. Kook ondertussen ook alvast water.

Stap 2: Als het water kookt voeg je de pasta toe aan het water. Doe er ook een snufje zout bij.De diepvriesewrtjes moeten ook nog gekookt worden, maar laat ik daar nou een super snelle en gemakkelijke manier voor hebben. Gooi ze gewoon bij de pasta! Nu moet je dit natuurlijk niet meteen doen als je weet dat je pasta nog een kwartier moet koken, maar als je pasta nog zo'n 5 a 6 minuutjes moet koken kun je de ewrtjes hier gewoon bij gooien.

Stap 3: Verhit wat olie in een pan en bak hierin de cougetteblokjes. Als deze redelijk gaar zijn voeg je de cherry- en zongedroogde tomaatjes toe.

Stap 4: Giet de pasta met de ewrtjes af en doe dit bij de courgette en de tomaatjes.

Stap 5: Leg een handje rucola op je bord. Schep hierop de pasta en maak het af met wat geraspte parmezaanse kaas.

En natuurlijk ook bij dit receptje weer wat foto's:

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten