vrijdag 27 maart 2015

Kruidentuintje: update #1

Goed nieuws, ik ben er in geslaagd mijn kruidentuintje al meer dan een week in leven te houden. Toch is de bieslook nu op een kritiek punt beland. De sprieten zijn lang en dun en beginnen te hangen. Niet echt de bedoeling dus. Misschien moet ik ze gewoon tot de bodem afknippen.

Zoals je ziet is mijn collectie avocadobomen-in-wording alweer uitgebreid. Op internet las ik dat succes niet gegarandeerd is bij het kweken van een avocado plantje, dus ik heb mijn kansen op succes vergroot.


Verder las ik ook dat je avocadopitten meteen in de potgrond kunt zetten en niet eerst hoeft te laten spruiten in een glas water. Dus dat moest ik ook even uittesten. Nu ik erover nadenk is dat wel logisch. Zo gebeurt het in de natuur natuurlijk ook. Een avocado valt van de boom, de vrucht rot weg en de pit komt op de grond terecht. Met een beetje geluk wordt dat dan een nieuw boompje. 


De linkse pit heb ik zo in de aarde geduwd. Bij de rechtse heb ik eerst het schilletje van de pit af gepeld. Volgens sommige tutorials op internet is dat de beste methode.

Kortom vier kansen op succes. We zullen zien welke methode het beste werkt.

Liefs,

Hanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten