zaterdag 25 april 2015

Bergen fruit

Vandaag heb ik weer eens een bezoekje gebracht aan de weekmarkt in Tilburg. Ondanks de regen heb ik weer goed inkopen kunnen doen. Te goed misschien, want met deze berg groente en fruit kan ik een heel weeshuis voeden: aardappels, uien, bananen, appels, asperges, aardbeien, mango's, spinazie, komkommers, bloemkool, veel dus. Maar gelukkig hebben we daar een oplossing voor... de diepvries.

Van al dat fruit kun je super lekkere smoothies maken. Maar omdat ik natuurlijk geen liters smoothie op krijg voordat het fruit weg rot, maakte ik diepvries zakjes met smoothie fruit. Super simpel. Je snijdt gewoon het fruit, doet het in een zakje en vriest het in. Als je dan zin hebt in een smoothie haal je zo'n zakje uit de diepvries, voegt er wat sinaasappelsap of melk en yoghurt aan toe, zet de staafmixer erin en klaar.


Nu zul je misschien denken 'Spinazie in een smoothie?!'. Ja dat kan. In elk zakje heb ik een handje verse bladspinazie gedaan. Wanneer je alles pureert proef je de spinazie helemaal niet meer terug. Je proeft eigenlijk alleen de lekker zoete smaak van het fruit, maar stiekem heb je toch weer wat extra vitamientjes binnengekregen. Win-win situatie dus!

Fijn weekend!
Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten