vrijdag 26 juni 2015

DIY: shirt + short makeover

Gisteren heb ik weer een rondje kringloopwinkels gemaakt in Tilburg. Dit keer had ik ook echt dingen nodig, in tegenstelling tot de andere keren dat ik niks nodig heb en met zoveel spullen thuis kom dat het maar net op mijn fiets past. Nee, nu had ik een missie, een wasmand en shirtjes. Met het warme weer dat eraan zit te komen mocht mijn shirtjes collectie wel eens aangevuld worden vond ik. En, ik heb zowaar een wasmand én shirtjes gevonden. Maar daar bleef het niet bij, ik kocht ook een shortje, een picknickkleed ennnn.... super mooie schoentjes.


Het bordeaux rode shirtje vond ik een beetje saai, dus ik besloot het een make-over te geven. Op pinterest was ik al veel DIY's tegengekomen waarbij chloor werd gebruikt om een leuke opdruk op het shirt te maken. Het enige nadeel is dat chloor zo vloeibaar is waardoor je geen dunne lijnen kunt tekenen. Toen kwam ik dé tip tegen. Chloor mengen met wat water en maizena. Heel simpel. Je voegt vier eetlepels maizena toe aan 3/4 cup water. Dit breng je aan de kook. Wanneer je een soort dikke bahangplak-achtige substantie hebt draai je het vuur uit en laat je het mengsel volledig afkoelen. Om te voorkomen dat het uitdroogt kun je er het beste wat folie over doen. Wanneer het mengesel is afgekoeld voeg je chloor toe om het te verdunnen tot de dikte die jij fijn vind. Doe het chloor mengsel in een flesje met een fijn spuitmondje en je kan beginnen. Tip: oefen even op een papiertje wat je erop wilt zetten want als het er eenmaal op zit gaat het er natuurlijk nooit meer uit. 


Toen ik mijn tekst op het shirt spoot zag het er in eerste instantie precies zo uit als ik wilde, maar toen begon het chloor uit te lopen. De lijnen werden opeens veel dikker en ik was bang dat het een grote chloorvlek zou worden. Ik dacht meteen, 'oh nee dit wordt een pinterestfail...'. Maar toen het shirt opgedroogd was en ik de maizena resten er vanaf gespoeld had viel de schade toch mee. De lijnen zijn wat dikker geworden dan ik had gewild, maar ach, de tekst is leesbaar. 

Bij zo'n zomers shirt moet ook een leuke zomerse short vond ik. Gelukkig had ik die gisteren eentje gekocht bij de kringloopwinkel. Nu ik toch zo lekker aan het DIY'en was vond ik dat die ook wel een makeover verdiende. En waarmee kan dat beter dan met kant!


Ik ben helemaal happy met mijn nieuwe outfit, klaar voor de zon!

Liefs,

Hanne





Geen opmerkingen:

Een reactie posten