maandag 28 september 2015

Recept: best bananabread ever

Ik heb er weer een druk weekend op zitten. Zaterdagavond had ik met mijn surfclub een surfavond. Surfavond ja, in het donker! Helaas was het volle maan en was er veel licht door de straatverlichting, echt donker was het dus niet, ook de wind liet het een beetje afweten, maar een beleving was het wel.


Zondagochtend heb ik een rommelmarkt bezocht. Echt de beste rommelmarkt waar ik ooit geweest ben. Ik heb ook zo veel leuke spullen gekocht, maar daarover later meer. Na de rommelmarkt ben ik meteen weer door gefietst naar de surfclub want die middag werd de Van Bellen Cup gevaren. Een wedstrijd speciaal voor beginners die dit jaar lid geworden zijn van de club. Na drie rondes heb ik gewoon de derde prijs in de wacht gesleept!

Voor zo'n druk weekend kon ik wel wat energie gebruiken dus zaterdag ochtend heb ik een bananenbrood gebakken. Of bananencake wat daar lijkt het eigenlijk meer op vind ik. Ideaal om van die overrijpe bananen af te komen. Op een of andere manier eet ik mijn bananen nooit op voor het eigenlijk al te laat is, dus overrijpe bananen heb ik nooit tekort. As usual had ik weer niet alle ingrediƫnten in huis die ik volgens het recept nodig had, dus ik heb maar wat bij elkaar gegooid op hoop van zegen. Dat pakte gelukkig goed uit. Dit was het beste bananenbrood dat ik ooit gebakken heb! Dus daarom hier het recept:

Wat heb je nodig:

- Een cup volkorenbloem
- Een halve cup havermout
- Een halve cup suiker
- 3 (over)rijpe bananen
- 1/3 cup (zonnebloem)olie
- 1 ei
- 1 theelepel bakpoeder
- Een snufje zout

Hoe maak je het?

Stap 1: Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius en vet de bakvorm in.

Stap 2: Pureer de bananen met een keukenmachine of prak ze gewoon met een vork.

Stap 3: Meng alle ingrediƫnten door elkaar en giet het beslag in de bakvorm.

Stap 4: Bak het bananenbrood zo'n vijftig minuten op 175 graden. 


Ik heb mijn bananenbrood gebakken in een tulbandvorm. Gewoon omdat het kan. Jammer dat de helft van de cake in de vorm bleef hangen, maar ach hij smaakte er niet minder om. En niet dat jullie nu denken dat ik in een weekend dit hele bananenbrood op heb gegeten, ik heb een deel in stukjes gesneden en ingevroren. 

Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten