vrijdag 18 september 2015

Update: grote plantjes en kralen rijgen

Oeps, 20 Augustus was mijn laatste post. Slecht! Niet dat ik het te druk had om berichtjes te schrijven, maar het is er gewoon niet van gekomen. Dan maar een updateje vandaag. Allereerst, hoe staat het met de plantjes? Goed! Mijn avocadoplant doet het super. Ik heb hem zelfs alweer over moeten zetten in een grotere pot.


Zo zagen de plantjes er zo'n tien weken geleden uit. De linkse was echt al groot geworden dus ik dacht dat het misschien tijd werd om die uit het water te halen en in potgrond te planten. Dat bleek een goed idee want binnen een paar weken was hij nog groter gegroeid, Zo groot dat ik hem afgelopen week alweer in een nieuwe pot heb geplant:


Tadaaa! Daar staat hij dan te shinen in mijn kringlooppotje, met eigen opdruk natuurlijk. Ik zag deze tekst op Pinterest voorbij komen en vond hem perfect voor mijn avocadoboompje in de dop. 'Big things often have small beginnings', nou als dat ergens voor geldt is dat wel voor mijn mooie boompje. 

Maar zoals je misschien op de achtergrond al ziet is dat niet de enige plant op mijn kamer die het goed doet. Op Instagram kwam ik een paar weten geleden een leuk berichtje tegen. Merulala had pilea stekjes in de aanbieding. Nu was ik al lang naar zo'n plantje op zoek dus ik was heel blij dat ik een stekje mocht komen halen. En wow wat groeien die planten hard. In een paar weken was het stekje uitgegroeid tot een mooi plantje:


Heb ik de afgelopen weken dan alleen in de potgrond lopen wroeten? Nou nee. Ik heb natuurlijk ook nog druk gekuntseld en gehandwerkt. Zie hier het bewijs:


Heerlijke handwarmers, I know, het is nog niet echt nodig met dit weer, maar hé je kunt nooit té goed voorbereid zijn op de kou.


Een ketting van houten kralen. Ik vind dat zo mooi, houten kralen. Ik was dan ook helemaal happy toen ik in de kringloop afgelopen week in een bak met sieraden een paar kettingen van houten kralen zag liggen. Mijn blijheid ging echter snel over in wanhoop toen ik zag dat alle kettingen in een grote knoop zaten. Na een kwartier frutten was het me nog niet gelukt om ze uit de knoop te krijgen. Er zat maar 1 ding op... ik heb een schaar gevraagd en heb de kettingen die ik wilde hebben losgeknipt. Met een grote zak houten kralen ging ik vervolgens naar huis. Ach, nu kon ik zelf lekker kraaltjes gaan rijgen net als vroeger. En ik ben helemaal blij met het eindresultaat. 

Dus voor degenen die ongerust werden, nee ik ben niet dood, nee ik heb mijn hobby's niet opgegeven en nee ik zal nooit meer zo lang niks van me laten horen (of laten we realistisch blijven, ik beloof dat ik ga proberen om dat te voorkomen).

Liefs,

Hanne




1 opmerking: